4 Mayıs 2016 Çarşamba

Evde Ekşi Maya Ekmeği Yaptım :) / Dr Oetker Ekşi Maya

Merhaba :)

Uzuuuuunn zamandır hayatıma "sağlıklı beslenme" kavramını sokmaya çalışıyorum. Bu kavramı kafamın içine sokmak kolay da fiiliyata geçirmek okadar da kolay olmuyor. Şehrin ortasında yaşarken herşeyin doğalını bulma ihtimali maalesef çok düşük... Neyse sonra dedimki "Sedoş boşver sebzeyi meyveyi yetiştirmen mümkün değil belki ama yoğurdunu ekmeğini kendin yapabilirsin;)" Çünkü genellikle eve paketlenmiş tam tahıl ekmeklerinden alıyoruz ama içerikleri malum, illaki bi koruyucu maddesi oluyor... Fırından aldığımız ekmeklerinde hangi şartlarda yapıldığını bilmiyoruz. Geçtiğimiz ay market alışverişinde keşfettiğim Dr. Oetker Ekşi Maya  sayesinde içime sinen ev ekmeğimi yapmaya başladım bile :)



Tarifi çok basit; 500 gr una 2 tatlı kaşığı toz şeker, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 paket ekşi maya, 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı 1,5 su bardağı ılık su koyup ele yapışmayan bi hamur elde ediyoruz. 2-2,5 saat kadar mayalanmasını bekliyoruz. Sonra hamura istediğimiz şekli verip, bi yarım saat daha tepside mayalandırıyoruz. 180 derece fırında 30 dk pişiriyoruz ve mis gibi ekmeklerimiz oluyor :)

 

Dr Oetker Ekşi Maya ile ilk ekmeğimi beyaz unla ve sandviç ekmeği şeklinde yaptım. Ben sandviç şeklinde yaptığım ekmekleri her sabah işyerine götürdüm kahvaltı için, içine peynir domates fln bişler doldurdum, hem çok lezzetli hemde çok doyucu oldu. Öğlene kadar hiç acıkmadım :)

 
Neyse baktım ilk deneme güzel oldu ben bu Dr. Oetker Ekşi Mayalardan 4-5 paket daha aldım ve ikinci denememi tam buğday unuyla yaptım. Yarı yarıya beyaz unla karıştırdım ve yuvarlak şekil verdim. Sonuç çok başarılıydı.
 




Ekmek hamurunun içine kendi damak tadınıza göre malzemeler ekleyebilirsiniz, mesela ben birdahaki sefere zeytin ve kekik eklemeyi düşünüyorum. Ayrıca çok güvendiğim bir siteden tamamen doğan tam buğday ve tahıl unları sipariş ettim. Gelince onlarla da denemeler yapıcam şimdiden çok heyecanlıyım :)



Kendi adıma sağlıklı yaşama küçücük de olsa bi adım attığım için mutluyum:) Geçen sene şuradaki yazımda yoğurt yaptığımı yazmıştım ona da bi göz altın derim. Sevgiler :*

-Paylas-

4 yorum:

  1. Görüntü harika tadı kim bilir nasıl da güzeldir.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Süper görünüyor, ellerine sağlık!!! Ben de mi denesem?

    YanıtlaSil
  3. Canım benim harikasın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık sedoşum. Ben de denemek istiyorum

    YanıtlaSil