27 Ağustos 2020 Perşembe

Aşırı Pratik Tarifler / Terbiyeli Sulu Köfte

İşten sonra kreşten çocuğu alıp eve dönünce minimum sürede yemeğin hazır olması gerek. Çünkü hem çok aç hemde çok yorgun dönmüş oluyoruz. Hal böyle olunca hedefim en pratiğinden tembel işi tarifler bulmak oluyor. Hem besleyici, hem pratik hem de lezzetli olan yemek  tariflerini paylaşıyorum ki benim durumumda olan arkadaşlarıma belki bir fikir olur :)


Önce şunu belirteyim; ben haftaiçi bana kolaylık olması açısından  ortalama 20 günde bir "buzluk çalışması" yapıyorum. Mesela, ızgara köfte, çorbalık minik köfte, içli köfte ve bu tarifte kullanacağım sulu köfteler ile doğranmış sebzeleri mutlaka hazırlayıp koyuyorum.

Sulu Köfteri şöyle hazırlıyorum; 250-300 gr kıymaya, 1 çay bardağı ince bulgur, tuz kararbiber kimyon vb baharatları ekleyip yoğurup cevizden biraz küçük boyutta köfteler hazırlıyorum. Sonra una bulayıp buzluğa kaldırıyorum. 

Yemeği yiyeceğim günden bir önceki gün, buzlukta hazır olan doğranmış patates havuç ve bezelyeyi yine buzluktan!:) çıkarıp, köftelerle birlikte tuzlu suda haşlıyorum.

Tamamen koruyucusuz ve katkısız olarak peketlenen, doğranmış ve ayıklanmış sebzeler konusunda Metro Market çok işimi görüyor. Bazılarınıza göre çok tembel işi olabilir ama sebzeyi doğrama ayıklama zamanından yırtmış oluyorum ve size de şiddetle tavsiye ederim. 

Sebze ve köfteler haşlandıktan sonra buzdolabına kaldırıyorum ve ertesi gün eve gelip sadece terbiyesini ekleyince maksimum 10 dakika içinde yemeğimiz hazır oluyor. Terbiyesini de, 1 yumurta sarısı, 1 çorba kaşığı yoğurt ve yarım limon suyunu karışıtırp tenceredeki suya ılıştıra ılıştıra ekliyorum. Burada terbiyenin kesilmemesi için yavaş hareket etmek önemli! Sonrasında 10 dakika pişirin ve tataaaam aşırı pratik tarifimiz hazır :)

Sizde benimle pratik fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...Sevgiler:)


-Paylas-

1 yorum: