15 Kasım 2019 Cuma

Pofuduk Pişi Tarifi

Geçtiğimiz haftasonu kahvaltıya çok sevdiğim arkadaşlarım geldi. Kahvaltı için ne hazırlasam diye düşünürken sofrada pofuduk pişiler hayal ettim:) Daha önce hiç pişi yapmamıştım aslında denemem biraz risk olacaktı. Ama şansıma güvenip işe giriştim. Sonunda tam dışarıda yediklerimiz gibi pofuduk pofuduk pişilerim oldu.
mayalı pişi tarifi


Tarifin malzemeleri şöyle;
*4 su bardağı un
*1 su bardağı ılık süt
*Yarım su bardağı ılık su
*1 tepeleme yemek kaşığı maya (ben Dr Oetker Aktif Maya kullandım)
*1 silme yemek kaşığı şeker
* 2 yemek kaşığı zeytinyağ
*Tuz

Yapılışı;

*Önce unun bir kısmını kaba alıp ortasını açın. İçine maya şeker ve ılık haldeki su ve süt karışımını dökün.

*1-2 dk o halde mayanın aktifleşmesini bekleyin ve sonra unun geri kalanını, tuz ve zeytinyağını da ekleyip karışımı hamur haline getirin.

*Unu eklerken kademeli gitmekte fayda var hamurun yumuşak olması önemli. Cıvık haldeki hamurun unu gözünüze az gelmiş olabilir ama yine de daha fazla un eklemeden elinizi ıslatarak hamuru kabın içerisinde toparlamaya çalışın.


*Hamurun kapağını kapatıp yada kabı streç filme sarıp en az 1 saat mayalanmaya bırakın

*Mayalanan hamuru altını unladığınız tezgahta çok ince olmayacak şekilde açın ve bir bardakla yuvarlak şekiller elde edin. Sonra bu yuvarlak hamurların üzerlerini kapatıp 10-15 dk daha mayalanmasını sağlayın.


*Artık pofuduk pişilere çok yaklaştık geldik kızartmaya :) Tavaya pişileri kızartmaya yetecek kadar yağ dökün. Yağ iyice ısındıktan sonra hamurları yavaşca tavaya bırakın. Ben tavaya koymadan önce hamurların ortasından parmağımla bir delik açtım. Bence bu pişi pişinin hamur kalmamasını ve eşit pişmesini sağlayacak bir yöntem aklınızda bulunsun.

*Arkalı önlü pembe renk aldıktan sonra pişileri havlu kağıt serdiğiniz bir tabağa çıkarın ki fazla yağı kalmasın. Sonra servis tabağına ve hooop sofraya :)))

Tarif için çok pratik ve kolay diyemem asla!:) Ama misafirlerim çok beğendi ve tüm uğraş buna değerdi :)



-Paylas-

5 yorum:

  1. Offf deliriyorum şu an, zaten acıkmıştım! Seda aşırı iyi görünüyor, ellerine sağlık!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde beklediğimden iyi oldular haftasonu kahvaltısında bi çılgınlık yapılabilir bence :DDD

      Sil
  2. puf puf yumuşak olmuşlar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Tarifi hemen not ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim şimdiden afiyet olsun ozaman :)

      Sil