4 Kasım 2019 Pazartesi

Ev Ekmeği Tarifi - Tam Buğday Unlu

Yaklaşık üç ay önce keşfettiğim bu ekmek tarifi resmen bende bağımlılık yaptı. İlk kez bu kadar düzenli ve istikrarlı şekilde her hafta evde ekmek yapıyorum.
Ekmeği sadece kahvaltıda tüketiyorum, o yüzden doyucu ve lezzetli olması çok önemli. Özellikle işe giderken kahvaltı için yanımda götürüyorum böylelikle simit poğaça gibi enerjimi düşüren şeylere yönelmemiş oluyorum. Yapması o kadar pratik ki bence mutlaka denemelisiniz:)
Evde Ekmek Yapımı

Malzemeler:
4 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
1 yemek kaşığı maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 yumurta
1 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı zeytinyağı
İsteğe bağlı olarak susam, çörek otu, ay çekirdeği, keten tohumu vs..
Dr Oetker



Unu derin bir kaba alıp ortasını açın. Ilıttığınız su ve sütü unun ortasına dökün ve içine maya ile şekeri ilave edip biraz bekleyin. Kenarlardan alarak yavaş yavaş un ve mayalı karışımı birbirine yedirin. Yumurta tuz zeytinyağını ekleyip yoğurun. Hamur kıvamı epey cıvık oluyor buna aldanıp un eklemeyin elinizi ıslatarak hamuru toparlamaya çalışın. Üzerini kapatıp 1 saat mayalanmasını bekleyin. Hamur mayalandıktan sonra hafifçe yağladığınız kek kalıbına alın üzerine susam vs ekleyin ve önceden ısıttığınız 220 derece fırına yerleştirin 10 dakika sonra fırının ayarını 180 dereceye alıp kontrollü olarak 30 dakika daha pişirin. veeee mis gibi ekmeğiniz hazır :)

Doğalsan Organik Tam Buğday Unu

Bu ekmeği pazar akşamından yapıyorum hafta içi 5 gün işe giderken kahvaltı için yanımda götürüyorum. Cuma gününe kadar da bayatlamıyor streç filme sarıp muhafaza ediyorum.

Kullandığınız tam buğday ununa dikkat edin. Aldığınız unun içindekiler bölümünü mutlaka okuyun bazen un dışında herşey olabiliyor. Ben. Metro marketten Doğalsan markasının 5 kg luk organik tam buğday ununu kullanıyorum. Tavsiye ederim.

Bu tarifin orjinalini instagram da "Betella" hesabından keşfettim. Sadece kendime göre ekleyip çıkarttığım şeyler oldu. Hepimiz artık instagramda veya internet ortamında sağlıklı beslenebileceğimiz bir sürü tarifle karşılaşıyoruz ben hoşuma gidenlerin hepsini denemeye çalışıyorum. 30 yaşımı geçtikten sonra gerçekten bilinçlendiğimi farkediyorum. Eskiden sabah kahvaltılarında simit poğaça açma vs tercih ederken şimdi gerçekten canım istemiyor ve mideme gönderdiğim zararlı olduğu kesin olan herşeyden kendimi sorumlu hissediyorum.

Umarım sizde bu şahane tarifi deneyip en azından kahvaltıda kendi evinizde yaptığınız içeriğini bildiğiniz bir ekmekle gününüze mutlu bir başlangıç yaparsınız.

 Sevgiler:*

****2016 yılında paylaştığım Ekşi Maya Ekmeği tarifime de bakmayı unutmayın :)

-Paylas-

7 yorum:

  1. Ne güzel kabarmış hamurun ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hamur kabarınca çok mutlu oluyorum ekmeğin ne kadar iyi olacağının garantisi gibi ☺️

      Sil
  2. Ev ekmeği gibisi yok. Çok leziz görünüyor, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gerçekten ev ekmeği dışarıdan aldığımız ekmekler göre daha uzun süre tok tutuyor

      Sil
  3. Benim çok beceriksizim bu konularda ama annem de her hafta evde ekmek yapıypor benzer bir tarifle ve nefis oluyor. Ayrıca haklısın, simit-poğaça gerçekten insanın midesini rahatsız ediyor, şekeri bir anda yükseltip sonra düşürdüğü için de sürekli yorgunluk yapıyor. Ellerine sağlık, çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beceri gerektirmiyor inanılmaz kolay yemek yapmıyım ekmek yapiyim diyorum hatta 😂 benden de çok çok sevgiler öpüyorum :*

      Sil
  4. Bayılırım böyle sağlıklı tariflere!! Kaydediyorum ve en kısa zamanda deniyorum ☺️ Ellerine sağlıkk! 🌸❤️

    YanıtlaSil