19 Şubat 2018 Pazartesi

Emzirme Döneminde Anne Sütünü Artırmak İçin Neler Yaptım?

Şimdi geriye dönüp düşünüyorum da bebiş doğduktan sonra odaklandığım tek şey vardı; Sütüm olsun, sütüm artsın, bebeğim emdi mi yedi mi, sütüm yetti mi, süt, süt, süt......! Oğlumda doğum sonrası sarılık başladı ve değerler çok yüksek olduğu için hastaneye yatıp "fototerapi" yani ışın tedavisi almak zorunda kaldık. Sarılık değerinin düşmesi için de benim sürekli oğlumu emzirmem gerekiyordu. O yüzden bol bol sütüm olmalıydı. 

Sadece 6 aylık anneyim, çok fazla tecrübeye sahibim diyemem ama anne sütü nasıl artırılır derseniz orda ben varım! Neredeyse otuzbeşbin şey yedim. Şimdi bende en çok işe yarayanları sizinle paylaşma vakti !
İlgili resim
1) Dereotu : Bu minnoş yeşilliğin daha önce mutfağıma girmişliği yokken anne olduktan sonra alışveriş listemin en başında yer almaya başladı. Dereotu öyle böyle süt yapmıyor gençlik. Ben sade olarak yiyemesem de omletin içine ve yoğurdun içine karıştırarak tükettim. Ama öyle birkaç parça değil günde neredeyse bir bağ! Süt artırmak isteyenler ihmal etmesin derim.

dereotu ile ilgili görsel sonucu
2) Tahin : Öyle pekmezle falan değil, sade olarak meyvelerin üzerine, kuru yemişlerin üzerine birer tatlı kaşığı döküp döküp yedim! Emzirme dönemi bittiğinde tahine devam ederim, favorim oldu. Emzirmeseniz de tavsiye ederim:)
tahin ile ilgili görsel sonucu

3) Humana Still Tea : Bazen öyle dönemler olduki ne yersem yiyim sütüm çok azalıyordu. İşte ozaman hiç paniklemeden günde 2-3 fincan bu çaydan içtim. Hemen değil 2 gün sonra süt üretimi kaldığı yerden devam etti. Aslında sürekli içmek daha iyi olabilir ama bu çayın tadı gerçekten çok güzel olsa da bir süre sonra içimi baydığından ara vererek tükettim ben. Evinizde mutlaka bulunsun. Eczanelerde ve bebek marketlerde çok kolay bulabilirsiniz.
humana still tea ile ilgili görsel sonucu
4)Boza : Daha önce hiç boza içmemiştim. Allah'ım nasıl güzelmiş! Bu şahane içeçek hem süt yapıyor hemde faydaları benim burda sayamayacağım kadar çok. Üzerine tarçın döküp döküp içtim. Benim tatlı krizlerimin de baya önüne geçti haberiniz olsun.
boza ile ilgili görsel sonucu
5) Su : Dünyaları yesenizde su içmeden süt olmuyor. En az 4 litreyi bulmayı çalıştım hep. Su içmeyi aksattığım günlerde anında sütüm azalıyordu. Eğer sizde hamileliğinizde benim gibi gereğinden fazla kilo (20 kg) aldıysanız, sakın süt olsun diye boş yere tatlılara yüklenmeyin, gereksiz kalori almayın. Bol bol su için hem süt oluyo hem kilolar gidiyor. Tecrübeyle sabit ;)
su ile ilgili görsel sonucu

Bu saydığım şeyler dışında çok yaygın olarak süt yaptığı bilinen bulgur, çiğ soğan gibi şeyler bebeğimde çok fazla gaz yaptığı için tüketemedim. Bütün bunların yanında sütünüzü artırmak için bol bol dinlenin, her fırsatta uyuyun ve stresten uzak durun.

Sevgiler :*

-Paylas-

1 yorum:

  1. Selam sayfamda 2 tane çekiliş var beklerim :)www.kozmetikpsikolojisi.com

    YanıtlaSil