4 Ağustos 2015 Salı

Kirpik Boyama Deneyimi / Refectocil Kaş/Kirpik Boyası

Merhaba:)

Aklımda hiç böyle kirpiklerimi boyama gibi bi düşünce yokken "nurbilenyavuzer" in (çoğumuzun bu ismi bildiğini düşünüyorum:)) instagram hesabından, RefectoCil boya ile kirpiklerini boyadığını öğrendim. Tabi öğrenir öğrenmez araştırmalara koyuldum. Malum aklıma karpuz kapuğu düşmüş oldu, artık herşey için çok geçti :))

Refectocil kirpik boyası
Boyanın bendeki rengi koyu kahve, ama siyah, açık kahve, mavi gibi renkleri de mevcut. Boya sadece kirpikler için değil kaşlar için de uygulanabiliyor.


Sarı kirpiklerim olduğu için rimel kullanmayınca gözlerim çok boş görünüyor o yüzden hafta içi hafta sonu fark etmeksizin mutlaka rimel kullanıyorum. Her gün rimel kullanmanında kirpiklere etkisi malum... Bir de bu sıcakta siyah ve kalıp gibi duran kirpikler pek hoşuma gitmiyor. Tabi bu sebeplere artı olarak "merak" ı da ekleyince hemen Refectocil kirpik boyası ve oksidanını aldım. Bakalım nasıl denemişim:)

Nasıl Kirpik boyanır


Aşama 1: Öncelikle malzemeleri hazır edin :)

* Kirpik boyası
*Oksidan
*Nemlendirici krem (Ben Bepanthol tercih ettim, vazelin yada kullandığınız göz kremide olabilir)
*Yarım ay şeklinde kestiğiniz disk pamuklar
*Makyaj yada kulak çubukları
*Boyayı karıştırmak için küçük bir kap


Aşama 2: Az miktar boya ile 5-6 damla oksidanı kabın içerisine koyup, boya kutusunun içinden çıkan çubukla karıştırın. Homojen bir kıvam alması önemli.


Aşama 3: Göz altılarınıza kreminizi sürün ve yarım ay şeklinde kestiğiniz pamukları kirpik diplerine gelecek şekilde göz altlarınıza sabitleyin. Pamuğu ikiye ayırıp inceltirseniz bu işlem daha kolay olacak.



Aşama 4: Boyayı karıştırdığınız beyaz çubukla kirpiklerinize boyayı sürün. Ben sadece üst kirpiklerime uyguladım. Gözünüzün içine ve diplere sürmemeye çok dikkat edin, başıma geldi gerçekten gözü inanılmaz yakıyor.

Aşama 5: Boya kutusunda, kirpiklerinizde boyayı 5-10 dk bekletmeniz gerektiği yazıyor. Ama ben huyum gereği iyice etki etsin diye 20 dk beklettim.

Aşama 6: Süre sonunda önce kuru bir pamukla sonra hafifçe ıslattığınız pamukla kirpiğinizden boyayı temizleyin. İşte bu kadar:)

Gelelim bendeki sonucuna....

Ben sonuçtan çok memnun kaldım. Artık kirpiklerime sürekli maskara uygulamama gerek kalmadı. İyiki rengi siyah değil koyu kahve seçmişim, böylelikle daha doğal bir sonuç elde ettim, mutluyum:)

Boyanın zararlı olup olmadığı konusunda; bitkisel boya olduğu için kirpiklerime her gün sabah sürüp akşam çıkardığım rimelden daha az zararlı olduğunu düşünüyorum.

Fikirleriniz benim için önemli, siz ne düşünüyorsunuz kirpik boyama konusunda? Aranızda deneyenler varsa tecrübelerinizi bekliyorum, boyanın herhangi bir zararını gördünüz mü merak ediyorum.

Şimdilik hoşçakalııın :)

-Paylas-

49 yorum:

  1. Çok başarılı gözüküyooo :)
    Ben de istiyorum yapmak. Boyayı nerden aldın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyayı izmirde bi kozmetik mağazasından aldım ama internette de satılıyor.
      Belki bu link sana yardımcı olabilir;) http://www.gittigidiyor.com/makyaj-kozmetik/diger-makyaj-kozmetik?Spec=[Marka~Refectocil]

      Sil
    2. Merhaba seda hanım kaş boyasını izmirde nerden aldınız acaba

      Sil
    3. Beyazlari kapatiyormu

      Sil
  2. Çok başarılı sonuç vermişe benziyor.Hayatta anlamazdım ben^^ Bir de bana çekiliş linki yollayacaktın Sedoş, unuttuysan hatırlatayım dedim.Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaa çok ama çok özür dilerim aklımdan gitmiş teşekkür ederim hatırlattığın için hemen gerekeni yapıyorum :)

      Sil
  3. aa ne yalan söyleyeyim ilk kez okudum böyle bir yazı :) ayrıca memnun kalmana çok sevindim fotoğraftada bariz belli fark :)) çok iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde hiç aklımda olmayan bişiydi ama cesaret edip denedim pişman olmadım :) Teşekkür ederim canım :)

      Sil
  4. Yaa çok pis merak ettim gayet iyi olmuş :) Acaba zararı olur mu dökülme falan merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben cumartesi boyadım henüz bi hafta bile olmadı ama şimdilik iyi gidiyo dökülmedi hiç. Birde genel kanı kirpiklerde bütün gün duran maskaranın daha çok zarar verdiği ve döktüğü yönünde.. Bende şimdilik öyle düşünüyorum mesela kaç gündür rimel sürmediğim için kirpiklerimin hava aldığını ve hafiflediğini hissediyorum resmen :)

      Sil
  5. Siz de boyadınız, çok güzel oldu :)

    YanıtlaSil
  6. Sedoş senin bu deneysel çalışmalarına bayılıyorum:) Nerden bulursun böyle şeyleri diycem ama nerden bulduğunu belirtmişsin zaten:)
    MAvi gözle kahverengi kirpik de güzel olmuş hani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemeden duramıyorum merveku yapacak bişi yok :) Teşekkür ederim sarı kirpikten daha iyi olduğu kesin ;)

      Sil
  7. Çok güzel olmuş da çıkmıyor mu yıkayınca. Saç boyası gibi mi yani.iyi fikir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen canım saç boyası gibi 2-3 ayda bir yenilemek gerekiyor ;)

      Sil
  8. Mrb farklı marka oksidan kullansak olur mu,ben boyayı internetten sipariş ettim geldi fakat oksidansizmis bilmiyordum😌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam emin olmamakla birlikte farklı marka oksidan kullanmanın sorun olmayacağını düşünüyorum:) sonuçta hepsinin kullanım amacı aynı ;)

      Sil
  9. Oksidan koymak şart mı?Oksidan ne işa yarıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili münevver; detaylı bilgim olmamakla birlikte oksidanın boyayı sabitleyici özelliği olduğunu biliyorum zaten kutusunun üzerinde de "boya sabitleyici" yazıyor. Kullanılmadığı takdirde boyanın akabileceğini düşünüyorum. O yüzden eğer kirpiklerini boyamayı düşünüyosan bitanede oksidan edinsen süper olur;) sevgiler :*

      Sil
  10. çok güzel anlatmışsın kirpik boyası aldım ama bi tane video veya anlatım bulamadım nette kara kara nasıl yapacağımı ve kendi kendime yapabilir miyim diye düşünüyordum çok sağol ama oksidan çıkmadı içinden netten aldım şimdi bide oksidan bulmaya çalışıcam acaba saç boyası oksidanı olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle yapabilirsin canım gözüne kaçırmamaya dikkat et gerisi çok kolay :) boya oksidanı oluyomu bilmiyorum en iyisi sen bitane yazıdaki oksidandan al çok pahalı bişi değildi garanti olsun;) sonuçtan haberdar edersen sevinirim sevgiler :*

      Sil
  11. Bu boyayı İzmir'de nerden aldınız acaba? 3 gündür sormadığım yer kalmadı bana çok acil lazım o yüzden internetten getirtmek istemedim gelmesi 1 haftayı bulur diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konaktan aldım izsudan sağa girince tansaş var şimdi migros oldu onun yanındaki pasaja girince kuaför malzemeleri satan bi dükkan var ordan aldım canım;)

      Sil
  12. Merbalar bende bu boyadan alicam fakat ben kaşimin rengini koyulaştırmak için değilde biraz açmak için alicam ne renk almam lazım acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı markanın "blonde brow" isimli kaş açıcı bi ürünü var ben kullanmadım ama işe yaracağını düşünüyorum ;)

      Sil
  13. Kaslarada uygulanirmi

    YanıtlaSil
  14. Bende bu boyayi aldim kas icin. Ama elimde %6'lik oksidan var, kac damla koymaliyim??

    YanıtlaSil
  15. Bende aldım kaşlara uygulamak için ama elimde %6'lık oksidan var, kaç damla oksidan koymalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki damla yeterli gelir diye düşnüyorum ama boyanın kıvamına göre siz ayarlasanız daha iyi olur çok sulu olmaması lazım karışımın macun kıvamında olması ideal ;)

      Sil
  16. kaşımın teki beyaz hangi renk almalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istediğiniz koyuluğa göre seçim yapabilirsiniz saç ve ten renginizi de göz önünde bulundurursanız iyi olur ;)

      Sil
  17. kaca aldiniz acaba ? e birde en ucuz sqtan iyi bi yer biliyomusunz internette

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzerinden 1 sene geçti pek hatırlayamıyorum ama 20-TL civarındaydı benim aldığım kuaför toptancısında. İnternette neresi uygun pek bilemiyorum semtinizdeki kuaför toptancılarını bi araştırın isterseniz ;)

      Sil
  18. Sevgili seda merhabalar.. ben de kullanacağım, malzemeler elimde. Kaşlar için nohut büyüklüğünde boya sıkıyorum fakat bu miktara ne kadar oksidan damlatmalıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nohut büyüklüğünde boya için 2-3 damladan fazla oksidan koymayın bence. Sevgiler:*

      Sil
  19. merhaba ben saç boyası aldım bugün.bunu kirpiklerime kullansam olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hani kaş içn kullansanız olur belki ama kirpik için zararı olabilir bence denemeyin ;)
      )

      Sil
    2. tamam.teşekkür ederim :)

      Sil
  20. Ben izmirde oturuyorum bu dediginiz yer tam olarak nerede acaba anadolu pasajimiydi dediginiz pasaj ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:) konakta izsu yu biliyosunuzdur sanırım belediyenin karşısında. İşte izsuyu bitirip sağa dönünce gireceğiniz ilk pasajın içerisinde kime sorsanız gösterir kuaför toptancısı varmış dersiniz ;) hala olup olmadığını bilemiyorum ama ben orda almıştım ;)

      Sil
    2. İzsu müdürlugunun o taraflar mi cunku bir cok yerinden var konagin : )

      Sil
    3. evet büyükşehir belediyesinin karşısındaki izsudan sağa dönünce ;)

      Sil
  21. Erkek olarak acaba boyle bisey bulmuşlarmidir deyip ticaret amaclo ararken,bi kadinin bunu dusunup uygulayip ve bunuda dusunemeyenlere bi secenek olarak sunacak zekilik ve cesarete sahip olmasi ilgi cekici:)

    YanıtlaSil
  22. izmirde hangi kozmetik magazasından aldınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kemeraltındaki anadolu pasajından kaldım. iki üst yorumda detaylı yol tarifi var :)

      Sil
  23. Saçlarım normalde kumral ancak kaslarım siyah. Saçlarımı kizila boyadım. Beyaz tenliyim kas rengim nasıl olursa doğal ve hoş bir görüntü elde ederim?

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar boyayi aldim internetten ama oksidansiz olmazmi beyazlarim var kaslarimda

    YanıtlaSil