25 Ocak 2015 Pazar

Sedoşun Tarifleri; Nar Reçeli

Benim için kahvaltı soframın olmazsa olmazıdır reçeller. Zaten reçel yapmanın sanıldığı kadar zor birşey olmadığını keşfettiğim günden beri değişik değişik reçeller yapıp denemeyi çok seviyorum. Bu haftasonu nar reçelini denedim. Yapımı gayet basit, sonucu da çok başarılı oldu. Hadi tarife geçelim :)

Nar Reçeli Yapımı





Nar reçeli için malzemeler; 1 adet çubuk tarçın, 1,5 su bardağı şeker, 1,5 su bardağı nar tanesi, 1,5 su bardağı (200 ml) nar suyu ve birkaç damla limon suyu. Önce nar suyu ile şekeri tencereye alıp kaynattım. Kaynatma sırasında sürekli karıştırarak şekerin erimesini sağladım. Daha sonra çubuk tarçını içine attım ve yoğunlaşıp koyu renk alana kadar (yaklaşık 10 dk.) orta ateşte kaynattım. Kaynayan reçelime nar tanelerini atıp 5 dk pişirdikten sonra 5-6 damla limon suyunu da sıkıp ocaktan aldım. Kavanoza koydum ve reçel tamamen soğuyunca kapağını kapattım. İşte bu kadar basit:)

Pratik reçel yapımı


Bu ölçülerle resimdeki kavanoz kadar nar reçeli çıktı. İki kişi olduğumuz için bize haftalarca yetecektir. Ama siz ölçüleri isteğinize göre arttırabilirsiniz. Tavsiyem, az yapıp kısa sürede tüketip yeni reçellere yer açmak;)



-Paylas-

8 yorum:

  1. harika görünüyor, en kısa zamanda denicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bencede mutlaka deneyin pişman olmazsınız :)

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık. Klasikliğin dışında farklı bir reçel olmuş. En kısa zamanda deneyeceğim. Her zaman destekçin ve takipçinim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ben nasıl mutlu oldum bir bilseniz bunları duyunca :) çok teşekkür ederim desteğiniz için :)

      Sil
  3. Seda hanim elinize sağlık. Nar suyunu cikarirken hangi yontemi kullandınız acaba? Katı Meyve sikacaklari cok yeterli olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katı meyve sıkacağı kullanmıyorum eski usulde döküm yandan kollu partakal-nar sıkacakları oluyor ondan kullanıyorum.

      Sil
  4. Cok güzel görünüyor,ellerine sağlık!:)
    Takipteyim,sevgiler..
    zeyusanka.blogspot.com

    YanıtlaSil