19 Ocak 2015 Pazartesi

Basit Düzeyde Masa Örtüsü ve Sandalye Minderi Yapımı


Dikiş dikmenin "d" sinden anlamasamda bitmek bilmeyen merakım yüzünden bu işede bulaştım. Ama iyiki bulaşmışım. Çünkü mutfağımı kendi ellerimle diktiğim masa örtüm ve sandalye minderlerimle süslemenin verdiği keyif bambaşkaydı:)
Kolay Sandalye minderi dikimi
Malzemelerim bunlardan ibaretti:) Ekstra olarak birde minderlerin içini doldurmak için boncuk elyaflarım vardı.

 
Önce kumaşçıdan beğendiğim bir desenden 2 metre kumaş aldım. (20-TL) Mutfak masamın ölçülerini 60*60 olarak belirledikten sonra göz kararı yanlardan sarkma payını da hesaplayarak 120*120 bir masa örtüsü kesmeye karar verdim. Zaten bu masa örtüsü kesme işlemiyle bitti dikmeye hiç gerek kalmadı. Çünkü kesme işlemini zigzag makasla (sürfile makası) yaptım. Bu makastan bir tane edinmenizi tavsiye ederim. Ne keserseniz kesin hem çok güzel bir görüntü veriyor, hem kesme kusurlarını belli etmiyor, en önemlisi de kestiğiniz kumaştan ipliklerin ayrılarak tel tel dökülmesine izin vermiyor. İşte bu yüzden bende masa örtüsünün uçlarını dikmeye gerek kalmadan kesme işlemiyle sonlandırdım:)

nasıl masa örtüsü dikilir
Kestim ve bitti :)

Sandalye minderleri için ise 500 gr boncuk elyaf aldım (4 TL). Sandalyelerimi ölçtükten sonra ölçülerini 40*40 olarak belirledim ve kumaşı bu ölçülere göre kesip üç tarafını elde diktim. Bir tarafını açık bıraktığım kumaşların içine elyafları paylaştırarak doldurdum. Açık kalan tek ucunuda dikince pofuduk çok tatlı bir sandalye minderim oldu. Ama ben bununla yetinmedim ve minderin üstünde 4 tane kare boğum oluşturacak şekilde  iğneme iplik geçirip aynı noktalardan geçtim. Oluşturulan bu 4 boğumun üstlerine düğme, çıtçıt vb. şeylerde dikilebilirdi. Ama ben tercih etmedim. Şimdilik ilk denemem böyle olsun belki daha sonra geliştirip yeni bişeyler dikerim hiç belli olmaz:) İtiraf etmem gerekirse minderlerin boğumlarını dikerken çok zorlandım hem çok vakit aldı hemde ellerim çok acıdı.


nasıl sandalye minderi dikilir

elde sandalye minderi dikmek

İlk deneme için sonuç bu şekilde oldu. Ama dikiş olayı çok hoşuma gitti. Belki yakın zamanda bi dikiş makinası bile alabilirim. Çok heveslendim. Umarım sizde beğenmişsinizdir. Okuduğunuz için teşekkürler :)

puantiyeli takım



-Paylas-

23 yorum:

  1. Ellerine sağlık Sedacım, hem anlatım hem de resimler gayet açıklayıcı olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Çok sevimli olmuşlar ama ya :) Bende istediğim gibi bir kumaş bulursam alıp mutlaka deneyeceğim. :) Ellerinize sağlık harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba bunları kendi elinizde dikip böyle hazırlamak gerçekten beceri ister bence siz terziliğe yatkınsınız. Bende bu ara dikişe merak sardım bakalım neler olacak. Bloğunuz çok güzel takipteyim. Bende beklerim sevgiler..
    http://hayatimyolculuk.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim yorumunuz cok mutlu etti beni :) insallah daha guzel seyler cikartiriz ortaya zamanla ;) bende takipteyim sevgiler :)

      Sil
  4. cok begendım benım de dıkis makınem var 2. yılı bıttı ama hala elıme alamadım :(((

    www.kuzununannesi.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende en kısa zamanda dikiş makinesi almak istiyorum :)

      Sil
  5. Elimize saglik cok guzel olmuslar :)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık çok güzel olmuş. İçinizdeki gizli cevheri çıkarmışsınız. iadeyi ziyarete geldim. Takipteyim bloğunu sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Tekirdağ'da plastik masa sandalye , kavanoz , bahçe mobilyaları vb ürünlerimizin teminatını www.zuccaciyetekirdag.com adresinden yaptık önerir misiniz ?

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım çok beğendim blogunu takipteyim.

    YanıtlaSil
  9. keşif etkinliğinde gördüm blogunu, DIY kendin yap kısmındaki puantiyeli minderlerine de bayıldım...makineyle dikilmiş sandım hatta ama elde dikmişsin.tebrikler benim de cesaretimi arttırdın.ilk fırsatta denemek istiyorum :) ben de blogumda İçimden ve elimden gelenleri paylaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım çok mutlu ettin beni evet elimde dikmiştim minderleri :)

      Sil
  10. bende kedimin tırnak izlerine kurtulmak için biyle bişey arıyorum hem kendim yapıcam hem ekonomik teşekkür ederim ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masa ve sandalyelere toplam kaç metre kumaş gitti,ellerinize sağlık çok güzel olmuş

      Sil
    2. öncelikle teşekkür ederim :) toplamda 2 metre kumaş aldım bir masa örtüsü 2 minder rahatlıkla çıktı hatta biraz kumaş bile arttı. Ölçülerin detaylarını yazıda bulabilirsiniz sevgiler:*

      Sil
  11. ELLERİNİZE SAĞLIK.ÇOK İYİ OLMUŞ.

    YanıtlaSil
  12. Sedoşcum ellerine sağlık ya iyi fikir :)

    YanıtlaSil
  13. Elinize saglik, ilk yapima göre gayet basarili 👍

    YanıtlaSil
  14. Merhaba öncelikle basit ve güzel anlatım için teşekkürler 500 gr Elyaf iki minder için tam mı oldu dört minder yapacağım da ona göre alayım istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle cevap geciktiği için özür dilerim elyafın tamamını kullanmıştım 4 minder için daha fazla almanız gerek :)

      Sil